وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ نظارت بر بازارسیاه نوار تست قندخون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز تره‌بار مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند
سرخط خبرها

قیمت نفت از ۱۱۳ دلار گذشت| سرنوشت جنگ در اوکراین را قیمت انرژی تعیین می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۰۰۸۷۸
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
قیمت نفت از ۱۱۳ دلار گذشت| سرنوشت جنگ در اوکراین را قیمت انرژی تعیین می‌کند؟
تصمیم بک طرفه عربستان برای افزایش تولید نفت و در نتیجه کاهش قیمت آن نتوانست شیب صعودی قیمت نفت را در بازار‌های جهانی مهار کند. همراهی عربستان با کشور‌های غربی درگیر جنگ در اوکراین باعث شد تا برخلاف میل روسیه چنین تصمیمی را اتخاذ کند، اما امروز بازهم قیمت نفت صعودی بود و از مرز ۱۱۳ دلار عبور کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با نگرانی سرمایه‌گذاران از تداوم حمله روسیه به اوکراین، بهای جهانی نفت روز چهارشنبه به بشکه‌ای بیش از ۱۱۳ دلار رسید و قیمت گاز طبیعی نیز رکورد جدیدی را ثبت کرد.

نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز به بشکه‌ای ۱۱۳.۰۲ دلار رسید که بالاترین قیمت طلای سیاه از سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود در حالی که بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز در نیویورک به ۱۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

این در حالی است که در اواخر امروز قرار است نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با سایر تولیدکنندگان اصلی از جمله روسیه برگزار شود و تولیدکنندگان درباره افزایش تولید برای مقابله با افزایش قیمت‌ها گفت‌وگو کنند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا اعلام کرده که آمریکا به جمع ۳۰ کشور عضو دیگر آژانس بین‌المللی انرژی خواهد پیوست که قصد دارند برای پاسخ به تقاضای فزاینده در بازار، ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را در بازار عرضه کنند. با این حال تحلیلگران اعتقاد دارند که این اقدام تاثیر محدودی بر بازار خواهد داشت.

کارستن فریستچ تحلیلگر کارمزبانک گفت: جنگ در اوکراین که روسیه با شدت فزاینده در حال انجام است، باعث افزایش سرسام آور قیمت نفت شده است.

همزمان بهای گاز طبیعی نیز با ۵۰ درصد افزایش برای اولین بار به رکورد ۱۹۴.۷۱۵ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر ThinkMarkets به خبرگزاری فرانسه گفت: بازارهای انرژی به طور جدی متزلزل شده است و قیمت گاز نیز افزایش یافته است.

وی افزود: چشم انداز بازار از ترس بزرگ (الف) این است که کشورهای غربی واردات  نفت و گاز از روسیه را ممنوع کنند یا (ب) روسیه در پاسخ به تحریم‌های اقتصادی خود اقدام به قطع صادراتش به اروپا کند.

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی در دنیاست و یکی از صادرکنندگان اصلی انرژی به اروپا در کنار سایر منابع خام طبیعی از جمله آلومینیوم است.

قیمت جهانی آلومینیوم که در بسیاری از وسایل از جمله قوطی نوشابه و تجهیزات هواپیمایی کاربرد دارد، ظرف روزهای گذشته به ۳ هزار و ۵۵۲ دلار در هر تن رسیده است. این بالاترین قیمت آلومینیوم در طول تاریخ است.

از سوی دیگر از آنجایی که هم روسیه و هم اوکراین از تولیدکنندگان بزرگ گندم و ذرت در دنیا هستند، بهای این ۲ کالای اساسی نیز رشد قابل توجهی در بازارهای بورس کالایی داشته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->